Sunday 22 October 2023

Part 1 - Penawar Yang Sempurna

 Bahagian 1 - Takdir

Tidak semua perkara di sekeliling kita dapat diterangkan dengan logik akal fikiran. Jauh sekali perkara di luar kawalan manusia seperti nasib dan takdir seseorang.

Dalam beberapa hari lagi, tahun 2022 akan berlalu. Bermakna hampir 4 bulan juga kami tidak mendengar sebarang berita dari Hasrul. 

Disaat kami telah bersedia untuk keluarkan Hasrul for good dari hidup kami, ketika itulah kami diuji. Tapi apa yang kami expect? Dengan jarak rumah dan tempat kerja sekangkang kera, sudah tentulah lambat laun akan bertembung juga dengan Hasrul. 

Muka El merah padam ketika kami terjumpa Hasrul di mall untuk membeli barang keperluan mingguan. El menoleh ke arah bertentangan agar tidak memandang Hasrul. Tetapi dengan jarak yang begitu dekat, sangat sukar untuk aku "buat-buat tak nampak" hasrul yang akan berselisih dengan kami. Walaupun dalam situasi yang begitu awkward, secara spontan aku menganggukkan kepala tanda "hi" kepada Hasrul. 

El tidak bersuara langsung sepanjang perjalanan pulang ke rumah. Aku tahu sesiapapun akan terkejut dengan pertemuan tidak diduga seperti itu.


No comments:

Post a Comment