Tuesday 11 September 2018

Part 9 - Isteriku dipuaskan lelaki lain

Aku bertekad untuk minta bantuan Hasrul puaskan El. Masalahnya aku tak pernah pun bincang secara serius dengan El untuk ajak Hasrul ke rumah. Setelah mengambil kira segalanya, masa yang paling tepat untuk ajak El berbincang adalah ketika dia paling bernafsu, iaitu ketika dia hampir datang bulan. 

Untuk jadikan pengalaman ini sesuatu yang tak dapat dilupakan, aku memilih bulan kelahiran El supaya senang untuk diingati - Jun 2013. Aku kuatkan semangat untuk bincang perkara ini semasa kami masing-masing di pejabat. Sebenarnya agak berisiko kerana mungkin timing dan emosi El terganggu jika dia tertekan dengan workload di pejabat. tapi aku beranggapan El boleh sesuaikan masa sekiranya dia tidak mahu melayan aku bersembang. 

Aku masih ingat lagi hari yang aku pilih untuk berbincang dengan El adalah Jumaat. El pernah beritahu aku yang dia jarang stress pada hari Jumaat kerana  keesokannya adalah hari tidak bekerja (Sabtu). Seawal 10 pagi aku sudah message El. 

A: El, sibuk ke pagi ni? mood ok? 
E: ok je. hari ni tak banyak kerja pun. 
A: abang nak bincang something. kali ni abang serius dan abang dan El pun jawab serius. 
E: eh, pasal apa?
A: pasal sexlife kita. Abang nak betul-betul ajak Hasrul datang.. El setuju tak? 

Aku memang dah plan nak cakap apa dengan El. Tapi El tak terus balas message. sehinggakan aku terpaksa telefon dia tapi tidak, berangkat. mungkin dia sibuk untuk terus membalas atau dia "jual mahal". Setelah beberapa ketika;

E: maksud abang? 
A: El tahu kan kita punya sex macam mana. Abang cepat sangat pancut. El tak pernah puas. dah hampir setahun macam ni. Tapi abang taknak pergi doktor. Takkan sex kita forever macam ni? 

aku tunggu jawapan balas El tapi dia diam membisu. Kemudian aku dengan panjang lebar lagi buat luahan perasaan. 

A: abang tahu dulu abang yang marah sangat dekat El bila El kantoi tapi dulu lain. Dulu El buat tanpa pengetahuan abang. El buat dengan sengaja. Tapi kali ni abang yang relakan. Abang dah fikir betul-betul dan ini memang abang sendiri yang nak.

Nampak je status El bertukar 'El is typing' buat aku berdebar-debar. 

E: macam mana El nak tahu abang bukan tengah test El sekarang? 

Yessss!! walaupun jawapan yang diberi El bukan jelas bersetuju atau tidak tapi memadai untuk aku faham-faham sendiri yang El tengah mempertimbangkan  cadangan aku. Aku teruskan pujukan untuk buat El yakin kami buat keputusan yang betul

A: Lagipun haritu dah buat BTL (ikat peranakan) so tak perlu risau langsung kalau terpregnant. memang guaranteed selamat. 
A: Please El, abang dah sanggup ni. boleh tak kita anggap macam kita pinjam je Hasrul tu. Tak perlu ada commitment apa-apa. abang akan ada join sekali. 
E: Eh, ingatkan El ngan Hasrul je? 

Perbualan kami mula nampak casual dan tanpa tekanan. El pun sudah mula membalas message. Aku tahu memang fantasi El untuk buat sex dengan Hasrul tanpa kehadiran aku. Ada masanya dalam fantasinya aku hanya dibenarkan untuk melihat sahaja dia dan Hasrul buat sex. Rupanya perempuan pun ada fantasi sex sebegitu. Perbualan kami semakin bernafsu. 

A: eh mana boleh macam tu. abang kena la ada sama nanti. abang anggap abang pinjam je Hasrul tu untuk tolong puaskan El nanti. Abang ada join sekali. 
E: cakap la lagi. abang nak buat apa lagi kat El. El dah basah

Bukan sekali dua El tak puas bila buat sex dengan aku. Masalah aku cepat pancut ini memang  sudah berbulan-bulan berlarutan. Mungkin El dalam diam selama ini terpaksa berfantasi sendirian. Oleh itu apabila aku yang tawarkan peluang ini dia tidak melengah-lengahkannya. Aku kemudiannya menyambung perbualan untuk menyuruh El yang aturkan segalanya dengan Hasrul. 

A: El mesti ada lagi simpan nombor Hasrul. nanti El yang contact dia.
E: tapi El dah lama tak contact dia lepas kes hari tu. 
A: cuba El ajak. mesti dia takkan tolak. nanti forward je message abang ni kat dia. 
E: abang nak buat bila? kat mana? 
E: betul ke abang tak kisah El buat dengan orang lain ni? 

untuk final touch, aku terus call El dan suarakan kesanggupan aku. Seperti telah aku rancang, apabila El bersetuju sahaja untuk ajak Hasrul ke rumah, timing adalah sangat penting. Pertemuan itu perlu dibuat seberapa segera supaya dia tidak berubah fikiran. Aku tak risaukan Hasrul. Jika dahulunya dia perlu 'merasa' El tanpa pengetahuan aku, kenapa dia nak menolak jika kali ini dia boleh buat dengan keizinan? 

A: Kita buat kat rumah je la. Tak sempat nak book hotel. malam ni nak? Dalam pukul 9 ke? (aku cuba push) 
E: eh cepatnya. Kids macam mana? 

Aku terasa seperti mastermind terunggul. Semuanya aku sudah fikirkan. Kebetulan hari ini adalah hari terakhir minggu cuti sekolah. Memang menjadi rutin untuk abangku tinggalkan anaknya (Razif, 9 tahun dan Zaril, 7 tahun) sejak awal cuti sekolah hari tu untuk tinggal bersama atok (rumah ibuku) 

A: Pasal kids jangan risau.  Nanti abang beritahu ibu yang budak-budak ni nak overnight kat sana sebab nak main-main dengan diorang. (Ini juga bukan kali pertama aku tinggalkan anak-anak aku bermalam di rumah atok mereka kerana mereka ingin spent masa bersama sepupu-sepupu) 
E: tapi Alya tak boleh kot (Aku lupa anakku yang paling kecil baru berumur setahun setengah)
A: Ok. Ok. Alya dengan kita. Tak de masalah sebab kita boleh tidurkan dia awal. Dalam pukul  9 biasanya dia dah boleh tidur, kan? 

Perlahan je nada suara El menjawab "ok" untuk bersetuju dengan plan aku dan akhiri conversation kami. Di belakang tabir, aku tidak tahu macam mana El approach Hasrul untuk sampaikan tawaran aku. Tapi aku tak rasa sesuatu yang sukar. Dia hanya perlu forward sahaja apa yang aku sudah beritahu dalam WhatsApp. 

Seharian di pejabat, aku langsung tak dapat beri perhatian pada kerja yang ada. Macam-macam bermain di fikiran. Pada petang itu, El yang sampai dulu ke rumah dan uruskan anak-anak kami. Dia juga yang hantarkan anak-anak kami ke rumah ibuku. 

Kami cuba untuk act normal sepanjang petang. Aku memberitahu El yang aku tidak boleh berbincang dengannya apa-apa tentang malam nanti supaya aku tidak terpancut sebelum masanya. Selepas tidurkan anak bongsu kami, kami habiskan masa menunggu di ruang tamu sambil menonton berita. Aku masih ingat lagi pada malam itu, El memakai baju tidur cotton manakala aku memakai seluar pendek dan baju tidak berlengan. 

Lebih kurang pukul 9.30 malam, loceng rumahku ditekan. Mendengarkan loceng rumah ditekan, El terus bangun masuk ke dalam bilik. Aku kemudiannya bangun membuka pintu dan di situ aku lihat Hasrul sedang berdiri sambil memegang sebuah beg. Dia memberitahu bahawa dia datang terus dari tempat kerja. Dia memberi salam ketika masuk dan menghulurkan tangan bersalaman denganku. Dia memangil aku "abang" walhal umur aku dan El cuma 2 tahun berbeza dengannya. Ini adalah kali pertama aku berhadapan dengannya.

Untuk elakkan suasana bertukar janggal, aku menyambut Hasrul seperti sudah lama berkenalan. Apabila aku lihat pada penampilan dan perwatakannya, aku dapat rasakan yang Hasrul adalah seorang yang baik. Aku tak salahkan dia sepenuhnya kerana pernah "terlanjur"  dengan El pada tiga tahun  yang lepas (2010). Kalau tidak masakan ada peribahasa "bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi". 

Aku jemput hasrul masuk dan mencadangkannya untuk membersihkan diri dahulu di bilik tamu memandangkan dia dari tempat kerja. El masih di dalam bilik tidur kami manakala aku kembali menonton berita. Tidak lama kemudian, hasrul pun keluar dari bilik tamu dengan berseluar pendek dan tshirt.. 

(catatan diri sendiri: selepas check tarikh cuti sekolah dan hari berkaitan, confirmed El pertama kali disetubuhi Hasrul pada 7 Jun 2013)

2 comments: